這首歌到底歌名是什麼,我其實一直沒搞清楚
Breathe, Just Breathe, 2 AM
拿這三個去問google大神似乎都可以找的到...
A-Z 剛好缺個J ,那我就當他是『Just Breathe』吧XD

又是一首收音機聽到的歌,也是電視劇Grey's Anatomy的某季主題曲
沒有看那部影集,但似乎還蠻紅的~



=========== 歌詞在這裡 ===========

歌名:Just Breathe
表演者:Anna Nalick

  2 AM and she calls me cause I'm still awake / 凌晨兩點她打電話來因為我還醒著
  "Can you help me unravel my latest mistake?" / "可以幫我解開我最近犯的錯誤嗎?"
  I don't love him winter just wasn't my season. / 我不愛他,冬天不是我的季節
  Yea we walk through the doors so accusing their eyes / 我們穿過門口,他們的目光充滿譴責
  Like they have any right at all to criticize / 好像他們有權力批評
  Hypocrites you're all here for the very same reason. / 偽君子,你們都因為相同原因而聚在這裡

  Cause you can't jump the track / 因為你不能跳出軌道
  We're like cars on a cable and life's like an hourglass glued to the table, /
                                                                                 我們就像連著纜線的車子而生命就像黏在桌面上的沙漏
  No one can find the rewind button girl / 沒人能找到倒帶的按鈕,女孩
  So cradle your head in your hands. / 所以輕輕將頭抱在你的手中
  And breathe, just breathe, ooh breathe just breathe / 然後呼吸,平穩的呼吸,喔,呼吸,就這樣呼吸

  May he turn 21 on the base of Fort Bliss / 五月他將要21歲,在布利斯堡的基地
  Just today he sat down to the flask in his fist / 就在今天他坐下,將酒瓶緊握拳頭之中
  Ain't been sober since maybe October of last year / 從去年十月開始就未曾清醒過
  Here in town you can tell he's been down for while / 在這個小鎮裡你可以發覺他心情低落了好一陣子
  But my God it's so beautiful when the boy smiles / 但我的老天,當這個男孩笑起來時是多麼的美麗
  Wanna hold him, maybe I'll just sing about it / 想要擁抱他,但我還是用歌來代替就好

  Cause you can't jump the track / 因為你不能跳出軌道
  We're like cars on a cable / 我們就像連著纜線的車子
  And life's like an hourglass glued to the table, / 而生命就像黏在桌面上的沙漏
  No one can find the rewind button boys so cradle your head in your hands /
                                                                       沒有人能找到倒帶的按鈕,男孩,所以輕輕將頭抱在你的手中
  And breathe, just breathe, ooh breath just breathe / 然後呼吸,平穩的呼吸,喔,呼吸,就這樣呼吸

  There's a light at each end of this tunnel you shout cause you're just as far in as you'll ever be out /
                                        在這條隧道的兩端都有光的存在 你大聲呼喊因為你深入的距離和你能逃脫的距離一樣
  And these mistakes you've made / 而這些你所犯過的錯誤
  You'll just make them again if you'll only try turnin' around / 你只會繼續的犯錯 除非你學會換個方向
  2AM and I'm still awake writing a song / 凌晨兩點我還清醒著寫一首歌
  If I get it all down on paper it's no longer inside of me threatnin' the life it belongs to. /
                                                                      如果我能夠全部寫在紙上 他就不會在我之中威脅他所屬的性命
  And I feel like I'm naked in front of the crowd / 而我感覺我赤裸裸的站在群眾面前
  Cause these words are my diary screamin' out aloud / 因為這些大聲尖叫出的字句都是我的日記
  And I know that you'll use them however you want to. / 我也知道你將會用任何你想用的方式來使用它們

  But you can't jump the track / 但你不能跳出軌道
  We're like cars on a cable / 我們就像連著纜線的車子
  And life's like an hourglass glued to the table, / 而生命就像黏在桌面上的沙漏
  No one can find the rewind button now / 現在沒有人能找到倒帶的按鈕
  Sing it if you understand... and breathe / 如果你能明白就歌唱...然後呼吸
  Just breathe, ohho breathe, just breathe, (fading) ohho breathe just breathe. /
                                                                      平穩的呼吸,喔喔呼吸,就這樣呼吸,喔喔呼吸,就這樣呼吸

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    折翼Ziarra 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()