close



也是一首在收音機上聽到的歌,當時完全沒有意識到這是一首老歌
直到上網搜尋的時候才赫然發現這首歌是有點年代的
也證明了老歌還是好聽的呀!




=========== 歌詞在這裡 ===========

Careless Whisper - Wham    

  I feel so unsure / 我感到很不確定
  As I take your hand and lead you to the dance floor / 當我牽起你的手到舞池中
  As the music dies, something in your eyes / 當音樂結束 有什麼在你眼中
  Calls to mind the silver screen / 讓我想到那銀幕
  And all its sad good-byes / 和上面所有悲傷的告別

  I'm never gonna dance again / 我再也不會跳舞了
  Guilty feet have got no rhythm / 罪惡的雙腳沒有任何旋律
  Though it's easy to pretend / 就算很容易偽裝
  I know you're not a fool / 但我知道你並不是傻子
  Should've known better than to cheat a friend / 早就該知道不能背叛朋友
  And waste the chance that I've been given / 浪費曾被賜與的機會
  So I'll never gonna dance again / 所以我不會再跳舞了
  The way I danced with you / 像曾經和你共舞那樣
  (Never without your love) / (永遠不能沒有你的愛)

  Time can never mend / 時間永遠無法修補
  the careless whispers of a good friend / 好朋友的無心耳語
  To the heart and mind, ignorance is kind / 對內心深處而言 忽略是種仁慈
  There's no comfort in the truth / 真相中沒有任何慰藉
  Pain is all you'll find / 你只會找到痛楚

  Tonight the music seems so loud / 今晚音樂似乎特別大聲
  I wish that we could lose this crowd / 我希望我們能夠擺脫這人群
  Maybe it's better this way / 或許這樣比較好
  We'd hurt each other with the things we'd want to say / 我們會用想說的話來傷害對方

  We could have been so good together / 我們原本是多麼登對
  We could have lived this dance forever / 我們原本可以永遠跳這支舞
  But none's gonna dance with me / 但沒有人會再與我共舞
  Please stay / 請留下

  (Now that you're gone) Now that you're gone / (如今你已離去) 如今你已離去
  (Now that you're gone) was what I did so wrong / (如今你已離去) 我是否真的錯的如此徹底
  That you had to leave me alone  / 妳必須要留下我一人

arrow
arrow
    全站熱搜

    折翼Ziarra 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()